Darba laiks:
Pirmdien - Piektdien       9:00-19:00
Sestdiena                         10:00-16:00
Svētdiena                          Brīvs
Kontaktā informācija
(+371) 296 22228

        info@dacota.lv

Rīga, Vienības gatve 136a, LV-1058.

4.paaudzes gāzes iekārtas

Gāzes-balona sistēmas automašīnā ar inžekcijas degvielas padevi galvenās sastāvdaļas

foto2.jpg

  1. Ārējā uzpildes ierīce
  2. Multivārsts
  3. Balons
  4. Vara caurule
  5. Gāzes inžekcijas vadības bloks
  6. Gāzes sprauslas
  7. Gāzes reduktors
  8. Gāzes filtrs
  9. Maģistrālais gāzes vārsts, filtrs
  10. Pārslēgšanās uz benzīnu poga

Sadalīta gāzes tvaika fāzes iesmidzināšana kā alternatīva iekšdedzes dzinēju degvielas sistēma nosacīti ir nosaukta par "4.paaudzes gāzes-balona sistēmu".

4.paaudzes sistēmas ir pieejamas un pazīstamas sen visā pasaulē, tai skaitā arī Latvijā. Tās izmanto transportlīdzekļu pielāgošanai, lai kā alternatīvo degvielu varētu izmantot propāna-butāna gāzes maisījumu vai dabasgāzi - metānu. Šādas iekārtas plaši izmanto visās automašīnās ar inžektoriem, tai skaitā ar automašīnās ar turbīnām, kas aprīkotas ar OBD, OBD II, EOBD pašdiagnostikas iekārtām un atbilst stingrām Eiropas izplūdes gāzu emisijas normām EURO-3-4-5.

4.paaudzes gāzes iekārtas darbības princips visu šo sistēmu ražotajām iekārtām ir vienāds. Tas ir vienāds visām sistēmām.

Tiem, kas nav pazīstami ar darbības principu, to īsumā var paskaidrot šādā veidā:

Sašķidrinātā gāze, kas no gāzes balona pienāk par gāzes-degvielas maģistrāli, caur gāzes primārās attīrīšanas filtrējošo elementu (šķidrās gāzes fāzes degvielas filtrs) nonāk reduktorā-tvaicētājā. Pateicoties tam, ka reduktors ir pieslēgts pie dzinēja dzesēšanas sistēmas un uzsilst, plūstot caur tā iekšējo dzesēšanas kanālu, kas dzesē šķidrumus, pilda gāzes iztvaicēšanas funkcijas, bet tā iekšējais mehānisms regulē spiedienu, kā arī iztvaicēto gāzi padod tālāk uz automašīnas dzinēju.

Dzesēšanas šķidruma siltuma atdeves ietekmē šķidrā gāze no šķidra agregātstāvokļa pāriet gāzveida agregātstāvoklī. Tālāk no reduktora caur gāzes tvaika frakcijas filtrējošo smalkās attīrīšanas elementu (vai gāzes tvaika fāzes filtru) tvaikveida gāze pa degvielas šļūtenēm nonāk degvielas kopnē, kurā uzstādītas gāzes sprauslas.

Automašīnas borta dators, vadoties pēc informācijas, ko konstruktori ir ievadījuši šīs automašīnas degvielas kartē, nosūta konkrētus impulsus uz benzīna sprauslām, kas nepieciešamas, lai iegūtu korektu degvielas maisījumu. Šos signālus pārtver gāzes iekārtas elektroniskais vadības bloks (EVB), kas veic nepieciešamās korekcijas gāzes maisījuma adaptēšanā atbilstoši benzīna-degvielas kartei. Pēc tam apstrādātie signāli to nosūtīti tālāk, šoreiz uz gāzes sprauslām.

Saņemtie impulsi atver gāzes sprauslas un tām ļauj padot nepieciešamo gāzes daudzumu, kas nepieciešams korekta gaisa-degvielas maisījuma iegūšanai. Gāzes porcijas iesmidzinot caur "gāzes padeves žikleriem", kas uzstādīti ieplūdes kolektorā tiešā benzīna sprauslu tuvumā.

Iespējams, ka šis īsais apraksts, iespējams, kādam palīdzēs izprast 4.paaudzes gāzes iekārtas darbības stratēģiju, jā tā nebija pilnībā saprotama.

Holandiešu, poļu, itāļu, lietuviešu, krievu, turku, korejiešu, ķīniešu ražošanas uzņēmumi pasauli ir pārpludinājuši ar 4.paaudzes gāzes iekārtām, kuru skaits šobrīd pārsniedz 40.

Dažādā mārketinga stratēģija, ko pielieto šo sistēmu ražotāji, rezultātā nākamajiem klientiem sniedz ļoti plašu izvēli. Vieni uzņēmumi tirgū piedāvā modeļu un universālo sistēmu pilnas komplektācijas. Citi uzņēmumi ļauj komplektēt maksimāli nepieciešamo universālās sistēmas komplektāciju, pielietojot trešo pušu ražotāju detaļas. Šāda pieeja kompānijām ļauj pretendēt uz konkrētas nišas ieņemšanu gāzes-balonu sistēmu tirgū.

baner1

baner2

baner3

baner1

baner2

baner3

baner1

Kontaktā informācija
(+371) 296 22228
 
info@dacota.lv
 
Rīga, Vienības gatve 136a, LV-1058, Latvija